Акунуцца ў гісторыю і зразумець маштабы трагедыі: напярэдадні Дня памяці ахвяр Хатыні архівіст Занальнага дзяржархіва ў Маладзечне арганізавала ўрок памяці для навучэнцаў
Напярэдадні Дня памяці ахвяр Хатыні архівіст Занальнага дзяржаўнага архіва ў г.Маладзечне Вольга Беразоўская арганізавала ўрок памяці для навучэнцаў СШ №12 горада Маладзечна. Мерапрыемства прайшло ў рамках рэспубліканскай акцыі «Архівы – школе», мэта якой – паглыбленне ведаў навучэнцаў аб гістарычнай спадчыне краіны праз архіўны летапіс і ўмацаванне патрыятычнага духу.
Урок быў прысвечаны трагічнаму лёсу спаленых вёсак на тэрыторыі Маладзечанскага раёна ў гады Вялікай Айчыннай вайны. Асновай прэзентацыі сталі архіўныя дакументы, якія захоўваюцца ў занальным дзяржархіве. Яны дазваляюць акунуцца ў гісторыю і зразумець маштабы трагедыі, якая напаткала мірнае насельніцтва.
– Такі фармат мерапрыемства спрыяе не толькі павышэнню гістарычных ведаў у школьнікаў, але і выхаванню павагі да памяці продкаў, якія пацярпелі ў гады вайны. Акцэнтуючы ўвагу на канкрэтных прыкладах з мясцовай гісторыі, мы дапамагаем сфарміраваць эмацыйную сувязь навучэнцаў з мінулым іх роднага краю, – адзначыла Вольга Мікалаеўна.
Падобныя мерапрыемствы – моцны імпульс для фарміравання ў моладзі пачуцці патрыятызму і ўсведамлення важнасці захавання свету.
– Ролю архіваў у такіх ініцыятывах немагчыма пераацаніць. Яны становяцца сховішчамі калектыўнай памяці, забяспечваючы доступ да бясцэнных звестак, дакументаў і сведчанняў. Дзякуючы працы архівістаў, гэтыя мерапрыемствы нагадваюць пра важнасць гістарычнай спадчыны і яе ўплыў на сучаснасць, — падзяліўся меркаваннем кіраўнік па ваенна-патрыятычным выхаванні СШ №12 г. Маладзечна Мікалай Мінец.
Памяць аб спаленых вёсках і іх жыхарах становіцца сувязным звяном паміж пакаленнямі, перадаючы трагічныя ўрокі, якія мы абавязаны не забываць і не дапушчаць.
![]() |
1. Выступленне архівіста В.М. Беразоўскай. |
![]() |
2. Выступленне кіраўніка па ваенна-патрыятычным выхаванні СШ №12 г.Маладзечна Н.С. Мінца. |
![]() |
3. Падчас прагляду фільма «Трагедыя Хатыні». |
![]() |
4. Вучні падчас урока. |