28 лістапада 2019 г. адбылося пасяджэнне калегіі Дэпартамента па архівах і справаводству Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь
28 лістапада 2019 г. адбылося пасяджэнне калегіі Дэпартамента па архівах і справаводству Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (далей – Дэпартамент), на якім былі разгледжаны пытанні аб працы Дэпартамента і дзяржаўных архіваў па ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у 2019 г. і аб стане цэнтралізаванага ўліку дакументаў, якія захоўваюцца ў дзяржаўных архіўных установах, за перыяд 2014 – 2018 гг.
Па першым пытанні калегіяй адзначана, што ў 2019 г. дзейнасць Дэпартамента і дзяржаўных архіваў была накіравана на своечасовае і якаснае ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур.
За студзень – кастрычнік 2019 г. дзяржаўнымі архівамі разгледжана 4 346 заяў грамадзян на выдачу архіўнай даведкі (архіўнай копіі, архіўнага выпісу, інфармацыйнага ліста) па запытах сацыяльна-прававога характару. 4 211 заяў паступіла ад грамадзян Рэспублікі Беларусь, 135 – ад замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, часова прабывалых, часова і ўвесь час якія пражываюць у Рэспубліцы Беларусь. 3 811 заяў дакраналіся архіўных дакументаў, якія не ўтрымоўвюць звестак, што адносяцца да асабістай таямніцы грамадзян, 535 – утрымоўвалі звесткі, што адносяцца да асабістай таямніцы грамадзян. З 3 811 заяў у 1 990 выпатрабавалася інфармацыя, якая тычыцца маёмасных і спадчынных правоў грамадзян.
Па паступілых заявах было прынята 4 346 адміністрацыйных рашэнняў, з іх 4 257 – пра ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры, 89 – пра адмову ў прыняцці заявы на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры па падставах, прадугледжаным Законам.
Калегіяй рэкамендавана кіраўнікам НАРБ, БДАМЛМ, БДАНТД, абласных і занальных архіваў працягнуць кантроль за выкананнем у архівах патрабаванняў заканадаўства Рэспублікі Беларусь па ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур і забяспечыць правядзенне праверак у частцы вядзення справаводства па адміністрацыйных працэдурах у адпаведнасці з патрабаваннямі актаў заканадаўства Рэспублікі Беларусь. Пра вынікі праробленай працы паінфармаваць Дэпартамент да 5 лістапада 2020 года.
Па другім пытанні калегіяй адзначана што сістэма цэнтралізаванага дзяржаўнага ўліку дакументаў служыць найважным сродкам кантролю за наяўнасцю, станам, рухам дакументаў і крыніцай інфармацыі пра колькасны і змястоўны склад архіўных фондаў.
Трохузроўневая структура цэнтралізаванага дзяржаўнага ўліку, у якую ўваходзяць Дэпартамент, структурныя падраздзяленні па архівах і справаводству абласных выканаўчых камітэтаў і дзяржаўныя архіўныя ўстановы паспяхова функцыянуе.
Дадзеныя Дзяржаўнага фондавага каталога Нацыянальнага архіўнага фонду Рэспублікі Беларусь (ДФК) як рэспубліканскага інфармацыйнага рэсурсу штогод актуалізуюцца.
Інфармацыя з ДФК у частцы складу, утрымання і месцазнаходжання захоўваемых фондаў выстаўлена ў сетке Інтэрнэт у выглядзе інтэрнэт-сайта «Фондавы каталог дзяржаўных архіваў Рэспублікі Беларусь» (http://fk.archives.gov.by/).
Адзначаючы працу дзяржаўных архіўных устаноў у вобласці правядзення прац па ўліку, калегія пазначыла, што якасць падрыхтоўкі справаздачных дакументаў, якія прадстаўляюцца для папаўнення ці замены інфармацыі ў ДФК, не заўсёды з’яўляецца дастатковым.
Структурным падраздзяленням па архівах і справаводству аблвыканкамаў, дзяржаўным архіўным установам неабходна пры складанні ўліковай і справаздачнай дакументацыі забяспечыць своечасовасць падання дадзеных у Дэпартамент і кантроль на пастаяннай аснове за іх пэўнасцю.
На паседжанні калегіі была заслухана інфармацыя дырэктара БДАНТД А.М.Запартыка «Аб працы па выкананні дзяржаўнай установай «Беларускі дзяржаўны архіў навукова-тэхнічнай дакументацыі» Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004 г. № 1 «Пра меры па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны».
Калегія ўзгадніла прызначэнне Мусвідас Веранікі Аляксандраўны на пасаду загадчыка аддзелам інфармацыі і выкарыстанні дакументаў БГАНТД і Скіданавай Марыны Тарасаўны на пасаду загадчыка аддзелам інфармацыйна-пошукавых сістэм НГАБ.